Vinařství Skoupil otevřelo novou vinotéku. Dominantou interiéru jsou lustry ve tvaru Pálavy
Rodinné vinařství Skoupil otevřelo showroom ve Velkých Bílovicích. „Chtěli jsme vytvořit místo, kde lidé rádi stráví nějaký čas, ochutnají naše vína, dozví se více o naší rodinné tradici a přečtou si i něco o koncepci našich etiket,“ říká Petr Skoupil mladší. O vzhled interiéru se postaral architekt Václav Kocián ze studia Hua Hua a designové dekorace interiéru vytvořili v brněnském kreativním studiu pod názvem David Geč.
Prostor prezentuje sortiment společnosti. Zároveň slouží jako recepce penzionu a prostor pro konání koštů, přehlídek a dalších větších akcí. „Chtěli jsme vytvořit místo, kde lidé rádi stráví nějaký čas, ochutnají naše vína, dozví se více o naší rodinné tradici a přečtou si i něco o koncepci našich etiket. Záměrem bylo zákazníkům zpříjemnit zážitek z návštěvy našeho vinařství,“ říká Petr Skoupil mladší.
Dominantou prodejny jsou famózní lustry složené z 1 220 olivově zabarvených vinných láhví zavěšených na ocelových lankách o celkové délce půl druhého kilometru. Svým tvarem znázorňují pálavské vrchy a osvětlují tmavě laděný elegantní interiér. Na zdech jsou průhledným lakem nanesené vzory z vinných etiket. Prostor doplňují dubové police, stoly a skříně. Čela dubových skříní jsou napřímo potištěná vzory z etiket a texty popisujícími jednotlivé kolekce Skoupilových vín. „Vinařství Skoupil v sobě spojuje mladistvou energii synů s umem a klidem otců. Snažili jsme se, aby interiér tyto hodnoty vyjadřoval. Víno, jako výsledek práce, je alfou i omegou konceptu,“ představil svůj záměr architekt Václav Kocián ze studia Hua Hua.
Překonat očekávání klienta
Inspirací jim byla vizuální identita vinařství spolu s grafickým pojetím jednotlivých kolekcí vín od slovenského studia Pergamen. Etiketa kolekce Terroir, která získala i ocenění RedDot, byla například ve zvětšeném formátu aplikována na jednu ze stěn. „Chtěli jsme překonat očekávání klienta. Nakonec to vzalo mnohem více času, než jsme předpokládali, například lustry jsme vzhledem k jejich velikosti kompletovali noc před otevřením prostoru. Bylo to náročné na pozornost, protože každá z 1 220 lahví byla zavěšena v přesně stanovené délce, tak, aby lustry nakonec kopírovaly tvar Pálavy. Přidal se k nám osobně i pan architekt a lidé z vinařství. Ale určitě to všechno stálo za to,“ popsal své pocity na závěr šéf studia David Geč.